دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1400 - 01:00
سازمان ملل هشدار داد؛

قطع کمک‌های غذایی به  ۱۱ میلیون نفر در یمن

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد که کمبود بودجه، کمک‌های حیاتی برای نجات میلیون‌ها نفر از مردم آسیب‌پذیر در سراسر یمن را تهدید می‌کند.
کد خبر : 638869
کودک یمنی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد که کمبود بودجه، کمک‌های حیاتی برای نجات میلیون‌ها نفر از مردم آسیب‌پذیر در سراسر یمن را تهدید می‌کند.


فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به‌وقت محلی در نشستی خبری با اعلام این گزارش افزود: از ژانویه ( ماه قبلی میلادی) تقریباً دوسوم برنامه‌های کمکی سازمان ملل به دلیل کمبود بودجه کاهش‌یافته یا قطع شده است.


این مقام سازمان ملل متحد تصریح کرد کمک‌های غذایی نیز در یمن کاهش‌یافته و این کاهش در زمانی اتفاق می‌افتد که گرسنگی در یمن به طرز نگران‌کننده‌ای بالا است.


فرحان حق اظهار کرد: تا ماه مارس ۲۰۲۲ (ماه بعدی میلادی )، کمک‌های غذایی به ۱۱ میلیون نفر در یمن کاهش خواهد یافت و تنها ۲ میلیون نفر کمک کامل غذایی دریافت خواهند کرد.


این مقام سازمان ملل متحد ادامه داد: خدمات آب و فاضلاب به‌زودی در ۱۵ شهر بزرگ یمن قطع می‌شود و ۴.۶ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب